Friday, December 12, 2008

ukhwah dalam tinta Kehidupan


salam pertemuan, salam bicara, dan salam muhasabah buat semua teman-teman seperjuangan. Kalam kututur menjelmakan di meja pena. Terkaku dan terbujur pemikiran setelah sekian lama, kugagahi jua melontarkannya.

alhamdullilah, lewat hari-hari yang dilalui, diharungi bersama teman diperdampingan. adakalanya ku terasa kosong menantikan kunjungan kalungan kasih sayang sahabat-sahabat perjuangan. ku belajar sesuatu, yang sangat berguna buatku. hasil hujanan kasih sayang sahabat-sahaat.

pernah dulu ku cuba memperbandingkan teman2 ku yang lama dengan kini. jauh bezanya. dulu kami seperti adik beradik yang saling menjaga. biar sekecil perkara ibarat bencana buat semua. kerana nilai kasih sayang yang digambarkan. Dan itu juga asbab membuatku terus untuk bersama dalam perjuangan ini. ku tidak pernah melontarkan pada sesiapa.

dan akhirnya kusedar, tiada apa yang perlu dibanding. kita akan disayangi bila mana kita yang memulaknyya. pengorbanan dan redha itu penting. disitu jawapan yang perlu kita corakkan. dandai putih yang kita pilih, maka putihlah corakknya. jika hita, maka hitamlah yang menekapnya.

kadg2 ku terfikir, disebabkan hanya masalah hati, gerak kerja menjadi sangat lemah. benarkah begitu? atau silap pada pandangan ku ini.mungkin ada jawapan yang lebih tepat padanya.
benarkah tiada penyelesainya? ATAU PENYELESAIANNYA ADA PADA IMAN YANG KITA BINA.....Tepuk dada tanya Iman

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails