Monday, October 5, 2009

berjalan, melihat dan menafsir...

berjalan, melihat dan menafsir. hikmah kembara yang sangat bermakna.
tapi harus dingat, menafsir bukan terus menghukum. diinilai bukan terus memandai.mencontohi bukan terus mmencerobohi.

berjalan, melihat dan menafsir..persoalan demi persoalan dirungkai,
jawapan belum pasti ditemui. namun kekusutan itu harus dilerai,
bagaimana?kenapa dan bila?
Wallahuallam (hanya Allah yang bisa menetukannya)

berjalan, melihat dan menafsir,
luas permandangan, terbuka pemikiran, tapi harus ditapis agar sentiasa dsempadani syariat, kerna nafsu kian bermaharajalela di pembaringan.

berjalan, melihat dan menafsir,
aku adalah aku, mencari yan maha Satu,
kdg2 aku berasa lesu dan jemu kerna dunia ini penuh berliku,
namum itulah hakikat dunia, mengajar erti menuju yang ESA.

berjalan, melihat dan berfikir,
kdg2 ada sahabat dikanan, kiri, depan dan belakang, kadang jauh darin gengaman yang mencengkam, meresah tida guna, mengeluh tanpa seribu kata,dimana aku sebnarnya..

berjalan, melihat dan menafsir...
kelesuan ini kudambakan kasih mu yaTUHAn
kala aku kebingungan , KAU sambut dengan lambaian kasih sayang,
Andai kutahu bila temuku hanya untuk mU kelak, pasti ke berlari mengejar haran yang tinggi itu.

semoga berjalan, melihat dan menafsir ku itu suatu pengalaman yang bermakana dalam mencari redhaMU..

coretan di pagi hari...
tenang-tenang bahasa angin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails